سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند:

حدود ۷۰هزارتن  سیب درختی پاییزه از باغ‌های نهاوند برداشت می‌شود

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: با آغاز برداشت محصول حدود ۷۰هزارتن انواع سیب درختی پاییزه از باغ‌های نهاوند برداشت شود.

حدود ۷۰هزارتن  سیب درختی پاییزه از باغ‌های نهاوند برداشت می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: با آغاز برداشت محصول حدود ۷۰هزارتن انواع سیب درختی پاییزه از باغ‌های نهاوند برداشت شود.

علی کمالی نژاد اظهار داشت: از ابتدای فصل پاییز در مهرماه کار برداشت انواع سیب زرد و قرمز آغاز شده است و تا آبان ماه ادامه دارد .

او گفت: شهرستان نهاوند یکی از مراکز مهم تولید سیب درختی دراستان همدان است و بیش از ۵۰ درصد انواع سیب درختی پاییزه  استان در این شهرستان تولید می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند افزود:میزان باغ های سیب شهرستان نهاوند را  ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام کرد وافزود: در صورت وجود شرایط مناسب و نبود سرمازدگی از هر هکتار ۲۵ تا ۳۰ تن محصول برداشت می‌شود.

کمالی نژاد اظهار داشت: سیب مازاد بر مصرف این شهرستان در سردخانه‌های دولتی و خصوصی نهاوند و بروجرد نگهداری می‌شود و بخشی هم از آن به صورت تازه‌خوری به بازار تهران و  استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند افزود: از ابتدای شروع برداشت سیب تاکنون حدود ۲۰درصد محصول برداشت شده که البته بخشی از سیب‌های برداشتی به صورت پادرختی است و مهمترین دلیل ارزانی این محصول در امسال تولید زیاد و بسته بودن صادرات این میوه است.
کمالی نژاد از شروع برداشت محصول گردو از باغات نهاوند هم خبر داد و افزود: در این شهرستان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردو وجود دارد که از هر هکتار سه تن محصول برداشت می‌شود.

او  افزود: شهرستان نهاوند دارای ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ شامل سیب، هلو، شلیل، گردو، آلو، گیلاس و سایر میوه‌هاست که سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن انواع محصول در این باغ ها  تولید و روانه بازار مصرف می‌ شوند.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند کمبود سردخانه نگه داری میوه و همچنین نبود کارهانه‌های فراوری و بسته بندی را از جمله مشکلات باغداران نهاوندی برشمرد و گفت: در این شهرستان فقط ظرفیت نگه داری ۱۰ هزار تن میوه وجود دارد.

کمالی نژاد  ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده، یکی از  نهاوندی های مقیم خارج از کشور  به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی کار ساخت  سردخانه ۱۰ هزار تنی را شروع کرده و این طرح در دو مرحله  شامل ایجاد سردخانه ۱۰ هزار تنی دو مداره همراه با بسته بندی میوه جات، تولید کنستانتره و پودر میوه با ظرفیت ۳۰ هزار تن و اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و مرحله دوم با تولید انواع آبمیوه به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام / س

کمبود سردخانه ذخیر میوه و کارخانه فراوری محصولات کشاورزی در نهاوند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۲:۱۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
لطفاً این میوه هارا با تدابیری اصولی نگهداری کنید تا از بازار گرانی درماه های بعدجلوگیری بشه وکمبودی نباشه.
آخرین اخبار